Categorie: "Internet"

Een nieuwe dag, een nieuw spotje van Romney

South Carolina mag zich opmaken voor weer een nieuwe commercial van Mitt Romney. De Republikein hamert in de video opnieuw op een overheid die zuiniger met geld om moet gaan. Het is verstandig van Romney dat hij hier zo'n belangrijk punt van maakt, als 'self-made man' weet hij immers als geen ander hoe je met de staatskas om moet gaan. Zie hier het filmpje.

YouTube is lastig, maar vooral ook handig

YouTube is voor veel kandidaten een blok aan hun been, er doen namelijk regelmatig video's de ronde waarin ze dingen zeggen waar ze liever niet meer aan herinnert willen worden. Toch zien ze, sluw als ze zijn, toch vooral de voordelen van de website. Hier een aantal inmiddels 'klassieke' video's.

Hillary’s nieuwe film!

Het worden zo langzamerhand klassiekers, de campagnefilms van Hillary Clinton. De nieuwste versie mag er zeker zijn, erg grappig! De bekende regisseur Rob Reiner speelt een hoofdrol in het filmpje, hij spoort vrijwilligers van haar campagneteam aan beter hun best te doen om stemmen te winnen. Lees verder voor het filmpje.

Edwards trapt af op MTV/MySpace forum

MTVJohn Edwards is morgen de eerste kandidaat die deel zal nemen in een forum van MTV en MySpace. De muziekzender en de internetsite organiseren samen een reeks aan forums met de verschillende presidentskandidaten. Jongeren kunnen een uur lang vragen insturen via hun computer.

Obama en Paul blijven scoren op YouTube

YouTubeInternet heeft vandaag de dag misschien wel de belangrijkste invloed ooit in een presidentsverkiezing. Er worden in Amerikaanse media al vaak grappen gemaakt over de "YouTube-verkiezingen", vanwege de grote invloed die de site heeft. Iedere kandidaat heeft dan ook een eigen profiel met z'n video's, maar wie het populairst op YouTube?

Senaat tikt MoveOn op de vingers

Capitol HillEen walgelijke vorm van politiek in de Senaat gisteren, tot mijn spijt hebben ook veel Democratische Senatoren hierraan toegegeven. De Amerikaanse Senaat heeft namelijk de links-progressieve organisatie MoveOn een tik op de vingers gegeven. De Democraten die hierin meegegaan zijn moeten zich schamen.

FreedomWatchers pakken MoveOn aan

Een groep Republikeinen haalt in een nieuw reclamespotje keihard uit naar MoveOn, een Democratische organisatie. De Republikeinen, die zichzelf FreedomWatchers noemen, stellen in de commercial dat de troepen in Irak aan de winnende hand zijn. Klik verder voor het spotje.

Amerikaanse media: doet Bloomberg toch mee?

Michael BloombergHij zegt steeds van niet, maar de Amerikaanse media smullen opnieuw van de mogelijkheid dat Michael Bloomberg zich wellicht kandidaat stelt als een onafhankelijk kandidaat. Zowel op FaceBook als MySpace heeft de burgemeester van New York ineens zijn eigen pagina's aangemaakt.

Obama en Paul meest populair op YouTube

YouTubeDe video's van de Democraat Barack Obama en de Republikein Ron Paul worden het meest bekeken op YouTube. Maar liefst 3,5 miljoen mensen bekeken de filmpjes van Paul, Obama is met 3 miljoen kijkers het populairst van de Democratische kandidaten. De cijfers laten meteen zien dat deze kandidaten een grote aanhang onder veel Amerikaanse jongeren hebben.

PeilingProfiel: Ron Paul

Ron PaulEen PeilingProfiel over deze man lijkt misschien saai, als hij op 5% in de peilingen staat is het namelijk al veel. Maar Ron Paul is een geval apart. De Republikein is mateloos populair op het internet en voert een sluwe, eigenzinnige en moderne campagne. Kortom, de grote verassing kan wel eens van deze man komen.

YouTube-debat Republikeinen verschoven naar November

YouTubeHet was flink wat werk, maar de Repubikeinen zijn overstag. Althans, de meeste. Volgens CNN heeft Mitt Romney "nog niets van zich laten horen", maar de andere kandidaten in ieder geval wel. Na de Democratische versie twijfelden veel Republikeinen of ze wel wilden meedoen aan het debat. Ineens hadden sommigen ''dubbele afspraken" gemaakt.