“Voice of America”

Headed to America: The Voice of Holland. Zo luidde de kop in de New York Times. Het enorme succes van de talentenjacht is ook de Amerikanen niet ontgaan.

Logisch ook. Na Idols, X Factor en andere talentenshows lag het niet in de lijn der verwachting dat een nieuwe show al deze records zou verbreken. Maar het gebeurde toch. NBC heeft de rechten van The Voice nu gekocht van John de Mol.

De Amerikaanse televisiemarkt is anders dan in Nederland, zo ook omtrent deze talentenjachten. Zo staat X Factor, in Engeland en Nederland een groot succes, in de VS nog in de kinderschoenen. Tegelijkertijd is American Idol hier aan haar tiende seizoen toe en scoort het programma nog steeds.

Toch is er ook plaats voor The Voice, zo meldt de NYT: Paul Telegdy, who heads the reality program department for NBC, said the network had a “eureka moment” when it saw in the “Voice of Holland” version “a format point so simple we simply had to do it.” That point: the auditions are blind.

De krant voegt eraan toe: NBC made a deal to buy the show from the Dutch production company headed by John de Mol, whose previous reality creations have included the many international versions of “Big Brother.” NBC pointed to ratings for the Dutch television market, where “Voice of Holland” has become the most popular talent competition in that country.

Momenteel draagt het programma de werktitel Voice of America. In het voorjaar van 2011 moet de Amerikaanse versie van start gaan.

Lees ook:Jaaroverzicht: Nederland in de VS
Lees ook:“Natuurlijk laten ze ons vallen…”
Lees ook:Interview in De Telegraaf gaat de oceaan over
Lees ook:Amerikaanse media noemen vooral “extreem-rechts”
Lees ook:CBS stuurt hele crew van ontbijtshow naar huis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.