Zijn de reclames van Apple seksistisch?

Een journalist van de Chicago Tribune schreef een leuk artikel over de reclames die Apple maakt voor de iPad; hierin worden vrouwen heel anders benaderd dan mannen.

Dat is inherent aan reclame maken zou je zeggen. Wellicht is dat waar, maar toch zijn de verschillen op z’n minst grappig.

Zo laat Apple in haar reclames mannen middels hun iPad de New York Times lezen. In andere advertenties lezen ze de Wall Street Journal of zelfs de memoires van de overleden senator Ted Kennedy.

Bij de vrouwen heeft Apple andere applicaties bedacht; zo kijken ze vooral naar foto’s en spelen ze spelletjes.

Seksistisch? Misschien. Het zal Apple echter een zorg zijn. Met verkoopcijfers beter dan de iPhone is de iPad hoe dan ook op weg een enorm succes te worden, wat vrouwen er ook mee doen.

Lees ook:Eindelijk multitasking op de iPhone
Lees ook:Kennedy’s memoires: ongetwijfeld een succes
Lees ook:De complete iPad-presentatie
Lees ook:Apple: al één miljoen iPads verkocht
Lees ook:Wie waarderen de Amerikanen het meest?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.