Obama vs. Romney: the battle of the Ad’s

Politici zijn (misschien wel meer dan ieder ander) in staat de koers van een land, en dus van zijn inwoners te beïnvloeden en zo daadwerkelijk een verschil te maken in het leven van mensen. Jezelf in dienst stellen van de publieke zaak, terwijl je ergens anders een veel rustiger bestaan zou kunnen leiden en veel meer geld zou kunnen verdienen, wordt dan ook als zeer nobel en eerzaam gezien.

Om in de positie te komen dat je daadwerkelijk het leven van je landgenoten kan beïnvloeden, moet je echter eerst verkiezingen winnen. En daarbij wil het nobele en eerzame aspect van het politieke ambt nog wel eens ondersneeuwen. Zo ook de afgelopen dagen in de verkiezingsstrijd voor president van de Verenigde Staten, die wordt gevoerd tussen de heren Obama en Romney.

Het begon met een spotje van Obama waarin Romney ervan werd beticht voornamelijk geld te hebben verdiend met het omzeilen van de belasting en het verplaatsen van Amerikaanse banen naar lage lonen-landen. Romney reageerde hier woest op, betichtte de president van leugens en riep hem op excuses te maken voor het “voorliegen van het Amerikaanse volk”. Medewerkers van de president stelden hierop dat Romney moest ophouden met jammeren en zijn tijd beter kon besteden met uitleggen hoe hij tot zijn rijkdom was gekomen.

Dit vond allemaal plaats via reclamespotjes (zogenaamde Ad’s) in de belangrijke verkiezingsstaten, waar de argeloze tv-kijker geen zender kon opzetten zonder met de negatieve spotjes geconfronteerd te worden. En dit is allemaal nog maar het begin.

Hieronder twee van de spotjes, een van Obama en een van Romney:

Lees ook:Obama valt mogelijke vice-presidentskandididaat Romney alvast aan
Lees ook:Artiesten maken zich hard voor legaal downloaden
Lees ook:Romney vernedert Obama met fondsenwerving
Lees ook:Michael Jackson-marketing draait op volle toeren
Lees ook:Ontmoet Sheldon Adelson: Romneys menselijke pinautomaat

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.