Categorie: "Televisie"

GM begint opnieuw, met peperdure reclamespots

Nu autogigant General Motors, eens de trots van de VS, faillissement heeft aangevraagd, zou je zegen dat ze geen geld hebben voor reclamespotjes. Niets is echter minder waar. Het concern start zelfs met een nieuwe reclameserie om de Amerikanen uit te leggen hoe ze het bedrijf er weer bovenop willen brengen.

Hoe onafhankelijk zijn de presentatoren van CNBC?

De zakenzender – zegmaar de Amerikaanse RTL Z – lag vorige week zwaar onder vuur. Men zou iedere vorm van onafhankelijkheid hebben verloren. Met name na zware kritiek op Obama’s economische agenda, die volgens de zender een “oorlog tegen investeerders” is, werd CNBC zelf onder vuur genomen. Zelfs het Witte Huis bemoeide zich ermee.

NBC gooit het roer om; minder “prime time” uren

De televisiezender NBC staat erom bekend vernieuwend te zijn, en dit keer maken ze hun naam opnieuw waar. Zo besluiten ze – tegen jaren televisie maken in – dat het aantal “prime-time” uren verkort wordt. Deze veel bekeken uren, van acht tot elf ‘s avonds, stoppen in de nieuwe programmering al om tien uur ‘s avonds. Dit betekent dat er iedere avond tijd is voor slechts twee uur aan avondprogramma’s in plaats van drie duur. Het ingekorte uur wordt opgevuld door niemand minder dan Jay Leno.

Nieuwslezers verliezen massaal hun baan

Het gaat slecht met de Amerikaanse televisiemarkt. Soaps, series en grote tv-shows blijven scoren, maar de nieuwsuitzendingen verliezen ieder jaar meer kijkers. Vandaar dat er gesneden moet worden in het personeelsbestand, en men begint met de duurste werknemers; de presentatoren. 

Amerikanen kunnen NFL in 3D bekijken

De National Football League trekt iedere week tientallen miljoenen sportliefhebbers naar de televisie. Vandaar dat de ontwikkelingen op dit gebied niet stilstaan. De sportliefhebbers kunnen sinds kort de wedstrijden in HD-kwaliteit zien, maar daar stopt het niet. Volgende week wordt er zelfs een wedstrijd uitgezonden in 3D.