Geen goede reclame voor Toyota

Het autoconcern krijgt de ene klap na de andere te verwerken in de VS. Nadat deze week een Toyota Prius door de politie gestopt moest worden omdat de remmen het begaven lijkt het Japanse bedrijf zich in een vrije val te bevinden

Want vrijwel niemand dacht dat de situatie nog erger kon worden, maar dat is dus wél gebeurd. De grote vraag is nu: valt Toyota nog van de ondergang te redden?

Het bedrijf haalde eerder dit jaar miljoenen auto’s terug vanwege problemen met het remsysteem. De boodschap was: maakt u zich geen zorgen, na een kleine reparatie is uw Toyota weer zo goed als nieuw.

Maar hét ultieme doemscenario werd deze week realiteit: een Amerikaan kwam op de snelweg tot de ontdekking dat zijn remmen niet meer werkten. Nadat de auto snelheden bereikte van zo’n 150 kilometer per uur werd hij uiteindelijk hardhandig stopgezet door een politie-auto.

De pr-schade is dramatisch. Eerder werd al bekend dat een groot deel van de Amerikanen nu zegt geen Toyota meer te zullen kopen. Het uitlekken van de 911-tape zal hier niet bij helpen. Veel Amerikaanse zenders hebben de auto inmiddels omgedoopt tot de Runaway Prius. Luister naar het gesprek:

Lees ook:Toyota controleert alle SUV’s op fouten
Lees ook:Toyota blijft kwakkelen: Sienna’s van de markt
Lees ook:NASA schiet Toyota te hulp
Lees ook:‘Al 34 doden door Toyota’
Lees ook:Problemen voor Toyota stapelen zich verder op

Eén reactie op “Geen goede reclame voor Toyota

  1. willem

    dat krijg je als nieuwe producten te snel op de markt gebracht
    worden. zonder deze eerst goed te testen .op gebreken.en dat
    geld niet alleen voor auto,s

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.