Amerikaanse media niet onder de indruk van Paul

Ron Paul op tvRon Paul, de Republikein die deze week bekendmaakte dat hij de afgelopen maanden maar liefst vijf miljoen dollar had opgehaald, heeft hierdoor flink wat meer aandacht van Amerikaanse media gekregen. Maar erg positief zijn ze niet echt over hem, hun conclusie: Paul red het toch niet.

De aandacht voor Paul nam vooral toe op de televisiestations en de grote kranten. Op het internet, dat in deze campagne een grote rol speelt, was de aandacht voor hem natuurlijk al gigantisch. Z'n – veelal jonge – supporters bombarderen het internet al maanden met slogans die zijn gelijk moeten benadrukken.

Jaja, ook de conventionele media wist dit weekend even wie Paul was. Als enige kandidaat haalde hij in het derde kwartaal van dit jaar meer geld op als in de kwartalen ervoor.

Zo sprak tv-zender CBS over "The Ron Paul Factor", het station vroeg zich af wat de vijf miljoen van Paul zouden betekenen. De zender benadrukte vooral dat Paul niet meer dan een "blip on the radar screen" was, aangezien hij in de peilingen op slechts 3% van de Republikeinse stemmen kan rekenen. Volgens de zender kan hij maar beter als Libertijnse kandidaat aan de verkiezingen meedoen. Al was ook dan de conclusie: "dat wint hij nooit", op veel steun van de analysten van CBS kan hij dus niet rekenen.

De New York Times sprak wat positiever over hem. De krant legde vooral de nadruk op zijn fanatieke supporters. Ook lieten ze zien dat hij met z'n vijf miljoen bijna net zoveel had opgehaald als koplopers Mitt Romney en Fred Thompson.

Conclusie: Ron Paul moet wel erg goed presteren wil hij de aandacht van de conventionele media op zich gericht krijgen. Dit geld overigens niet alleen voor hem. De meeste 'kleinere' kandidaten krijgen in deze media vrij weinig aandacht.

Lees ook:Ron Paul haalt 5 miljoen dollar op
Lees ook:Ron Paul haalt 4,07 miljoen op, in een dag
Lees ook:Barack Obama en Ron Paul populairst op internet
Lees ook:Obama en Paul blijven scoren op YouTube
Lees ook:PeilingProfiel: Ron Paul

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.