Hoe Hollywood ‘This Is It’ in de markt zette

Alleen in Hollywood kan een overleden zanger zijn geplande concert alsnog wereldwijd in première zien gaan. Geef het de makers maar na: ze zijn erin geslaagd om van This Is It een wereldwijde rage te maken.

Want met de première van zijn film staat Michael Jackson opnieuw wereldwijd in de schijnwerpers. Maar niet alleen de reputatie van de King of Pop heeft hiertoe bijgedragen.

Sony zette de film middels een aantal marketingtechnieken slim in de markt. Allereerste door This Is It slechts twee weken in de bioscopen te laten draaien. Zo creëert het bedrijf een urgentie om de documentaire zo snel mogelijk te bekijken. Ook heeft Sony ervoor gezorgd dat kaarten van tevoren gekocht moeten worden. Dit alles geeft bezoekers het idee alsof ze naar een concert gaan.

Tevens heeft men voor een mysterie rondom de film gezorgd. Naast enkele familieleden van Jackson heeft vrijwel niemand een voorproefje van This Is It gekregen. Ook journalisten niet.

En: succes moet je natuurlijk smeden wanneer het heet is. Men wilde de film in première laten gaan nu Jackson nog volop in de schijnwerpers staat, slechts vier maanden na zijn dood.

Hoe je ook over de film denkt: This Is It is slim in de markt gezet. Veel mensen zullen, ondanks dat ze geen enorme Jackson-fan zijn, de film toch gaan bekijken. Onder wie ikzelf.

Lees ook:This Is It-tour gaat alsnog wereldwijd
Lees ook:Michael Jackson opent met 20 miljoen dollar
Lees ook:Michael Jackson-marketing draait op volle toeren
Lees ook:Pers krijgt eerste indruk van ‘This Is It’
Lees ook:“Omer Bhatti is zoon van Michael Jackson”

Eén reactie op “Hoe Hollywood ‘This Is It’ in de markt zette

  1. Frits Bloedburger

    De film is overigens vier weken te zien. Na twee weken komen de reclames met ‘WEGENS SUCCES VERLENGD!’.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.